Sunday, December 8, 2013

Giving on Christmas time!

Igal aastal pärast jõule mõtlen, et järgmisel aastal teen kõik kingid ise. Aga no kuidagi ei õnnestu! Mul on pärast jõule palju ideid, mida võiks ise teha ja teistele kinkida, kuid tavaliselt unustan oma ideed aastaga ära. Pean ehk sel aastal need kirja panema. 
Sel aastal siiski õnnestus mul mõned kingid ise teha: kudusin kinkimiseks 4 paari sokke, veel plaanis on teha perekonnaliikmetele magusaid mandleid, kaardid tahan ka ise teha. Mõtlesin ka ise mingit maitseõli teha (ürdiõli, küüslauguõli vms.. olen selleks isegi klaaspudeleid alles hoidnud). Pean netis surfama ja head retseptid leidma. Tegelikult tahaks ka ise küünlaid teha, aga olen sellega vist hiljaks jäänud, sest olen kõik vanadest küünaldest alles jäänud vahad minema visanud :/ Aga nüüd hakkan koguma, et järgmisel aastal saaksin ise küünlaid teha :) 

//Every year after Christmas I think that next Christmas I will make all the gifts myself. And I have tons of ideas, but I fotgot them all by the time next Crhistmas season arrives. But luckily this year I have made few gifts already (knitted 4 pairs of socks) and I am planning to make christmas cards, caramelized almonds and homemade flavored olive oil. I would like to make homemade candles as well, but I don't have any old candle wax :/ From now on I will save all the old wax, so next year I can make the candles myself! :) //

Mulle väga meeldivad need nööpidega jõulukaardid. Selle pildi leidsin netist, kuid mul on plaanis sarnaseid ka ise teha ;) //I really love the idea of using bottons on a card. I will definitely make similar ones! //
Ma tahan teha tšilliga maitsestatud oliiviõli ;) //I am planning making chilli-olive oil! //
Homemade chilli oil
Muidugi lastele ma päris ise kinke teha ei saa, sest arvan, et kui teeksin mingi nuku vms, siis see ei teeks neid väga õnnelikuks. Samas ei poolda ma üldse selliste kommertslike kinkide kinkimist..eriti lastele. Ma ise olen suur raamatute fänn ja seega tahaksin lastele just raamatuid kinkida. Aga siis hakkan mõtlema, et kas nad pakki avades oleksid õnnelikud raamatut nähes? No ei tea (eriti kuna tegu pole mu enda lastega!). Oh, aga üks on kindel. Mingeid nukke või mõttetuid mänguasju ma ei kingi. Pigem siis midagi loovat ja nö praktilist. Õepojale on mul plaan osta näpuvärvid, mis sobivad juba 2.aastasele kasutamiseks (ta nimelt saigi just 2.aastaseks). Tavaliselt on näpuvärvid mõeldud kasutamiseks alates 3.eluaastast, kuid leidsin ühed, mis sobivad juba 2.aastastele. Usun, et kui Jonathan oma näppe sinna sisse saab panna ja näppudega joonistada saab, siis ta on väga õnnelik :) Ehk õnnestub mul temaga pärast jõule koos see ette võtta :) Lizannale kingi leidmine on natuke raskem. Olen poes nii palju ringi käinud, aga midagi sobivat pole leidnud. Nägin küll mingit ehete tegemise komplekti, aga ma ei tea, kas see teda huvitaks. Ilmselt pean oma õega ühendust võtma ja uurima, mida Lizannale kinkida. 

//Children are the only persons who I still might buy presents because I just cannot think of anything cool that I could make myself and that they could actually like. But even if I buy I won't buy toys that will get used for few times, will broke, or they will just grow out of these in few weeks. Lol. I like to give books (but not sure that they will like that!) and I also like to give some creativekits, art stuff and so on. For my newphew who is 2 years old, I will give finger paints because he likes all kind of drawing and painting. And there ain't a better thing than painting with your fingers :D I am sturggling buying a gift to my niece, though. But I hope I can fugure something out tomorrow! //

Loodan, et suudan teostada oma mõningad kingiideed. Järgmisel aastal tahan tõesti kõik ise teha! (välja arvatud kink Johannesele muidugi :D) Ja tegelikult tahaksin rohkem ka kogukonnale anda. Pühade aeg on ju eelkõige andmise aeg. Nii palju on neid, kel pole midagi. Tahaksin väga teistele head teha. Selleks on Eestis ja ka Soomes õnneks palju häid võimalusi:
  • Rahvusvaheline organisatsioon JCI prõjekt "Jõulupuu" annab võimalust igas riigis raskes olukorras olevate perede lastele midagi osta (nende soovid ja laste vanused on nende veebilehel kirjas). Ainus mis sul teha tuleb, on osta see asi, mida laps ihkab. Eesti projektis osalevate laste soovid leiad SIIT (vaid mõnel lapsel on veel kink saamata) ja SIIT (just vaatasin, et Tartu perede lapsed on kõik kingitegija leidnud). Ka Soomes on sama projekt käimas, kuid kahjuks on pakkide tegemine juba lõppenud :/ 
  • SEB heategevusfondi projekt "Jõulusoovide puu" otsib heategijaid, kes kingiksid raha lastekodudes kasvavate laste jõulusoovide täitmiseks. Sa saad valida meelepärasema linna/maakonna ning seal näed laste soove ja ka soovi hinda. Valid välja, kelle jõulusoovi täita soovid ning kannad raha pangaülekandega. SEB heategevufond ostab selle raha eest just selle kingi, mida laps soovis, pakib ära ja toimetab lapsele jõulukuuse alla. Jõulusoovide puu leiab SIIT
Kindlasti on heategevuse võimalusi veel palju ja palju. Kui kellelgil on veel häid kohti, mõtteid ja ideid, kus ja kuidas saab teisi aidata ja neile jõulurõõmu pakkuda, siis palun andke aga teada ;)
Kindlasti pole pühad ainus aeg, mis saab ja võib aidata. Seda võib teha igal ajal!!!

//Christmas season is definitely time for giving. Giving to those who are in need. So, that's why I wrote down few ways how you could give back to children who want to have happy Christmas as well (in Estonia). Surely you can find more charities (all over the world)..and not only at Christmas time. We should give and help others all year round! //

Lõpetuseks:
Mulle väga meeldib Epp Petrone nägemus maailmaasjadest, keskkonna säästmisest ja ka laste kasvatamisest. Ta kirjutas enda blogis hästi huvitavalt sellest, kuidas tema oma perega jõuludesse ja kingitustesse suhtub..mis on pühade juures oluline jms. Kel huvi, see saab lugeda seda SIIT

//At the end I put a nice blogpost from one of my favorite Estonian author Epp Petrone. Her family gives a lot at Christmas time and I like how Epp sees the world! //




No comments:

Post a Comment