Monday, May 5, 2014

Bonjour Paris! #Part1

Veetsime Johannesega 24.-27.aprill Pariisis. Need neli päeva olid lihtsalt imelised! Enne reisi tegime plaani valmis, mida kindlasti külastada ja näha tahame. Nägime tegelikult veel palju palju palju rohkem :) Uskumatu, kui palju jõuab 4 päevaga teha. Nüüd tean tulevikuks ka, et 4-päevane reis on täiesti ideaalne!
Pariisi lendasime SAS lennukiga Helsingist hommikul vara. Vahe istumine oli Kopenhaagenis, aga õnneks oli lendude vahel vaid 55 minutit, seega kohe kui lennukist maha saime, läksime teise väravasse ja õigepea saimegi uuele lennukile.

Pariisis läksime lennujaamast bussiga Pariisi keskusesse. See bussireis oli väga huvitav ja tore avapauk meie kogemusele Pariisis. Saime teada ja tunda, et Pariisi liiklus on väga erinev Eesti ja Soome omast. Kõik muudkui andsid signaali, püüdsid ikka vahelt läbi, reegleid nagu polnudki. Bussijuht oli nii julge...täiesti ükskõikne teiste juhtide suhtes. Me juba vahepeal kartsime, et ei jõua elusalt kohalegi..aga jõudsime. Keskusest läksime metrooga mõned peatused edasi oma hotellini. Meie hotell asus Rue de Saint Antonio tänaval. See tänav osutus me reisi jooksul meile nii hubaseks ja ilmselt mu lemmikuks tänavaks Pariisis. Seal oli kõik olemas: toidupoed, söögikohad, riidepoed, metroopeatus ja lisaks veel oli seda tänavat mööda minnes võimalik jõuda paljude kuulsate ehitiste juurde.

Hotelli jõudes tutvusime oma toaga, jätsime asjad sinna ja suundusime välja. Sõime lõunat ühes restoranis ning siis suundusime vaatamisväärsuseid otsime. Kusjuures, toidust rääkides ma pean ära mainima, et kogu nende 4 päeva jooksul ei saanud mina ega Johannes restoranis midagi head süüa. Täiesti uskumatu, aga nad tõesti ei oska süüa teha. Ka kõige lihtsam Ceasari salat oli nii happeline, et mul tekkisid kõrvetised kõhus:S Parim söök, mida ma reisi jooksul sain, oli McDonaldsi burger ning toidupoest ostetud magustoidud (pudingud, jogurtid, jms).

Esimesel päeval käisime Notre Dame (Jumalaema kirik) üleval vaateplatvormil. Pidime päris tükk aega järjekorras seisma, et sinna üles saada. Üles läksime keerdtreppidest, kokku oli 220 astet! Ülesse jõudes olin päris väsinud (pea käis ringi), aga vaade oli see eest nii ilus! Kui tagasi alla olime jõudnud, siis läksime lukkudega silla juurde (Pont de l'Archeveche), kuhu külge on tohutult palju lukke pandud. Me ostsime ka ühe luku, kirjutasime oma nimed ja kuupäeva peale, lukustasime selle silla külge ning viskasime võtme vette. Pärast seda jalutasime niisama ringi. Olime mõlemad päris väsinud. Käisime tavalises toidupoes ja ostsime prantsuse snäkke :)

Teisel päeval läksime hotellist välja kl 10.00. Seadsime sammud Eiffeli torni poole (õigemini läksime metroo peale). Prantsuse metroosüsteem on ülimalt lihtne ja selge. Sul lihtsalt pole võimalik valele metroole istuda! Me kasutasime erinevaid metroosid meie reisi jooksul, aga kordagi ei istunud valele ega eksinud ära. Metrood ise olid päris vanad ja kohati oli tunne, et kohe juhtub õnnetus..need ju sõidavad kiiresti ja ma kahtlesin nende võimes sellele kiirusele vastu pidada. Aga kohalikud tundusid nii rahulikud ja ei teinud välja, kui metroo imelikku häält tegi või jubedaid kurve võttis. Püüdsin ka rahulik olla :)

Eiffeli torn oli minu jaoks kõige olulisem asi, mida ma reisil näha tahtsin. Tegime selle juures mitmeid pilte. Samuti ostsime pileti, et Eiffeli torni üles ronida. Esimesele platvormile sai treppidest. Seal sai osta uue pileti ning siis liftiga teisele platvormile sõita. Vaade oli nii ilus. Aga kuna ilm läks lõpuks päris pilviseks, siis selle aja peale, kui me teisele platvormile jõudsime, segas meie vaadet udu (või pilved). Näha oli küll, aga selge ilmaga oleks veelgi kaugemale näinud ning ilusamaid pilte saanud teha. Aga kogu see Eiffeli torni üles ronimine oli omaette elamus. Olime Johannesega mõlemad kuidagi nii elevil ja muudkui tegime pilte, sai palju nalja jne. Hästi tore kogemus igal juhul!!!

Pärast Eiffeli torni sõime mõlemad ühe hea juustuse hotdogi ning läksime Triumfikaare juurde. Tegime seal pilte. Triumfikaare juurest läheb üks suurimaid šoppamise tänavaid. Käisime mööda seda ning asutusime päris paljudesse poodidesse sisse ka. Mul oli kindel soov Sephorasse minna ning läksingi, kuid kahjuks ei leidnud sealt midagi...Võib-olla oli asi selles, et Johannes ootas väljas ning ma ei tahtnud liiga kaua ringi vaadata.. Igatahes, sain ära käia. Midagi erilist ei olnud, aga mõni Sephora enda toode jäi küll silma :)

Tagasi hotelli jalutades nägime palju ehitisi, kujusid jms. Pariis on tõesti igasuguseid vaatamisväärsusi täis! Ratsanikekujud on iga nurga peal. Kohati tundus meile, et need on kõik ühesugused :P
Need olid lühidalt kokkuvõttes meie reisi esimesed kaks päeva!