Monday, June 24, 2013

puhkus Eestis

Johannesel algas 13.juuni puhkus ja nii me siis kohe sel päeval läksimegi laevaga Eestisse. Eestis kiiresti rongiga Kohilasse minu vanemate juurde. Meil oli kaasas ka suur kohver riietega. Ütlen ausalt, et särke oleks võinud rohkem kaasa võtta ja paar suve kleiti hoopis koju jätta. Aga see selleks. 
Eestisse jõudes oli nii hea kodune tunne! Kõik on nii mõnusalt tuttav ja muidugi eesti keel. Aga nagu Johannes ütles, siis kohe oli aru saada, et oleme Eestis - mingid nolgid koperdasid tee peal ees ning kohver sõitis muudkui läbi teeaukude. Mind need muidugi ei häirinud.
Jäädvustasin päikeseloojangu Hyvinkääl.

Enamik päevades veetsimegi Kohilas. Ilmad olid super ilusad. Grillisime kogu suve normi täis. Õde oli ka oma mehe ja lastega meie juures, nii et lõbus oli! Paar korda käisime Tallinnas ka. Käisime kinos "Pohmakas 3" vaatamas. Täitsa naljakas oli! Veel lugesin ma Slated'i teise osa läbi..see kannab nime Fractured. 
Käisime ka Johannese emal külas, minu vanaema ja vanaisa juures ning minu onu poja 12.klassi lõpetamisel. Aktusele me ei jõudnud, kuid õnnitlesime küll ja siis läksime edasi pidulauda :) Kusjuures teel Pritale onu poja lõpetamisele oleks Johannes peaaegu bussi alla jäänud. See oli tõeliselt jube. Ma sain sellise šoki. See oli tõesti sekundi küsimus. Meil oli roheline jalakäiate tuli, aga bussijuht eiras seda (ilmselt ei märganud, et tal oli punane tuli) ning sõitis täie kiirusega. Johannes hakkas just teed ületama, kohver käes. Ma märkasin bussi ja lihtsalt karjusin: STOPPPP! Ja Johannes tõmbus täpselt bussi eest napilt tagasi..mingi cm oli vahel. Jube!!!!! Mul terve see õhtupoolik oli koguaeg selline hirmuvärin sees! 
Saime Kohilas veeta aega meie kassi Chuckiga. Ta on nüüd palju rahulikum! 
Oi kuidas Chuckile Johannese süles meeldib!

Mu õel oli 12.klassi lõpetamine 21.juunil. Kinkisime Johannesega temale The Body Shopist vaarika kehavõi ja vaarika dušigeeli. Need on nii head!!! Õde jäi väga rahule :)
Õega pärast tema lõpetamise aktust!

Jaanipäeva otsustasime pidada laupäeval (22.juuni). Kutsusime vanavanemad ka ning veel ühed tuttavad. Täitsa tore oli grillida, sauna teha, basseini hüpata jms :) Ilm oli nii soe! Tuttavad jäid aeda telkima. Järgmisel päeval jätkasime jaanipäeva tähistamist - jälle grill ja aiapidu :D 
Mehed basseinis jahutust otsimas!

Mina koos oma mõlema vanaemaga :)

Mäng käis terve päeva. Küll jalgpall, küll võrkpall, küll veesõda, küll tagaajamine.

Ühel päeva viskas Johannes mind riiete ja tennistega vette. Tegelikult ta ise hüppas ka. Nii et mõlemad olime läbi märjad. Lõbus!
Eestis olles oli pidustusi nii palju, et sõin nii palju head ja paremat. Ilmselt liigagi palju. Aga kui eelmisel õhtul oli selline suurem söömine, siis püüdsin järgmisel päeval hommikul mingit tervislikku putru teha, et mul sees seedmine sassi ei läheks. Magusat püüdsin ka vähem süüa. Aga ausalt hõrgutisi oli nii palju! Mu vanem õde teeb maailma parimat kreemi-mooni kringlit!!!! Oeh kui hea!
Ergo puhkas vannis!

Suvi on eriti hea sellepärast, et siis saab nii palju värskeid maasikaid, mureleid ja muid marju. Me ostsime Eestis olles mitu-mitu korda maasikaid ja mureleid. Aga isu pole ikka täis!
Punane on heeaaaa :)

Kohilas aias olles kohtasime igasuguseid putukaid ja elukaid. Püüdsin pildistada üht ilusat sinist liblikat, kes nii rahulikult mu isa plätudele maandus. Aga ei saanud hea kvaliteediga fotot. Meie aia tiigis aga oli konn. Tema sain kaadrisse kenasti. Konnasid kohtasime tegelikult veelgi. Samuti ämbilkke, mardikaid ja sipelgaid. Nagu ikka suvel aias. Sääski oli üllatavalt vähe. Ahjaa, siplegatest rääkides. Johannese käel ronis sipelgas. Ta näitas seda mulle ja siis pistis käe suu juurde ja sõi sipelga ära. Päris tõsiselt. Ja see polnud tal ainus kord..hiljem sõi veel. Jube!!!! Ta ütles, et ta väiksena ikka pistis vahel mõne sipelga nahka. Tuleb välja, et mu looduse õppejõud polegi nii hull, kui väidab, et sipelgad on maitsvad. :P :D
 Konn tiigis :)

 Minu muska päikese käest varjus. Ta selg põles täitsa ära.

 Täna hommikul tulin Johannesega tagasi Soome. Jõudsime Hyvinkääle kl 11. Kodus ma tegin süüa, vaatasin televiisorit, sõime koos ja siis saatsin Johannese kella 15-ks tööle. Koju tagasi tulles käisin toidupoest läbi. Meil oli külmkapp tegelikult päris tühi. Ostsin vaid neid toiduaineid, mida tean, et läheb vaja, kui täna õhtusööki teen. Homme läheme Johannesega koos poodi ja ostame rohkem. Kodus pakkisin kohvri lahti ja panin pesu pesema. Nüüd ongi kõik asjad omal kohal, pesu kuivab, e-post kontrollitud jne. Eestis olles ma väga Internetis aega ei veetnud. Tahtsin puhkust nautida. Ja üldse see, et meil Soomes nii pikalt Internetti polnud, andis mulle mõista, kui mõnus on muid asju teha ning vähem Internetis olla. Eks ma ikka käin Internetis iga päev korra või üle päeviti. Kuid püüan hoiduda sellest, et veedan siin märkamatult tunde. Parem loen head raamatut sel ajal või vaatan huvitavat filmi. Tahaks väga jalutama minna ja Hyvinkääd rohkem uudistada. :)

No comments:

Post a Comment