Sunday, June 30, 2013

suvemaitsed :)

Padukas, mis ükspäev oli, tegi õhu nii mõnusalt värskeks. Ikka on väga soe, aga õnneks saab nüüd normaalselt hingata! Suvi on ju tegelikult nii tore. Ja nagu Johannes ütles: "Parem liiga kuum suvi, kui liiga külm talv". Talle väga talv ei meeldi..küll on ju. Iga talv, siis kui see on juba nii pikalt kestnud, unistan ma soojast ja palavast suvest. Mäletan, et vanast, siis kui ma veel väike plikatirts olin, unistasin alati suvel talvest ja talvel suvest. Aga nüüd ma millegi pärast suvel enam väga talvest ei unista. Eks kui juba sügis on ja ilmad sellised tusased ja porised, siis ootan küll, et lumi maha tuleks ja saaks korralikult paksult riidesse panna. Aga tegelikult on kevad ja suvi mulle hoopis meelepärasemad. Nii et praegu naudin ma suve täiega! Eriti naudin ma suvel igasuguseid värskeid puuvilju, marju, aedvilju ja maitsetaimi. Kõik maitsevad just nii nagu nad maitsema peavad. Olen avastanud, et tomatit kulub meie peres nagu ma ei tea mida.. Iga päev sööme. Ja iga kord poes käies ostan suure koti tomateid :) 
Ostsime kolm liitrit maasikaid. Oiiii kui magusad ja head! Tahan kindlasti ka talveks maasikatoormoosi sügavkülma teha. Ja kindlasti pean sügiselähenedes ostma mustikaid sügavkülma ning kukeseeni. Neid meeldib mulle enne võis koos sibulatega ära praadida ja ära maitsestada. Ja siis lähevad need karpi ja sügavkülma. Mul on mitu head retsepti, mida ma tavaliselt talvel teen ja kus just neid kukeseeni kasutan. Johannes jumaldab kukeseenekastet!
Tavaliselt panen sügavkülma ka tükeldatud rabarbereid, et siis talvel jälle hea võtta ja kooki teha. Sel aastal jäin sellega hiljaks.. :/ Aga vaarikaid, punasõstraid ja mustsõstraid tahaks küll natuke ka talveks varuda! Talvel, kui külm on, meeldib mulle mõnel laupäeva õhtul teha sooja marjakooki ning kõrvale juua piparmünditeed. Piparmünti saab kusjuures ka sügavkülmas säilitada. Öeldakse, et sellel on palju efektiivsem maitse, kui kuivatatud piparmündil. :)

Ma võin maasikaid lõputult süüa!

Minu eilne õhtune snäkk :)

No comments:

Post a Comment