Saturday, November 16, 2013

Early Christmas dinner

Eile käisin enda tulevaste töökaaslastega jõulu õhtusöögil. Natuke vara küll, sest alles on ju november, aga eks see detsember on niigi kiire aeg. Kui Helsingisse jõudsin, siis mul oli 50 minutit aega. Ma olin enne google map'ist järele vaadanud, kuidas täpselt sinna restorani minna. Kaardi järgi tundub palju pikem maa olevat, aga tegelikult kõndisin sinna 10 minutiga. Ma tõeliselt nautisin tuledes Helsingit. Väljas oli juba nii pime, aga tuled särasid. Eriti meeldis mulle üks park, kus lasti projektoritega erinevaid värve (rohelist, lillat, punast). Ma ei tea, kas see on jõuludeks sinna pandud või on see seal koguaeg. Ilus igatahes! 
Kui ma restorani juurde jõudsin, siis oli mul veel nii palju aega, et ma mõtlesin niisama ringi jalutada. Väljas oli mõnusalt soe, aga päris tuuline. 
Kui ma lõpuks otsustasin restorani minna, siis natuke imelik oli küll..kuna ma ju ei tea kedagi..ja kuidas ma üldse tean, mis laua juures nad on. Aga kelner kohe tervitas ja ma ütlesin, et olen Finnish American lasteaiast ja siis mind juhatati õigesse kohta. Tutvustasin end neile, kes juba kohal olid ja võtsin ka istet laua ääres. Rääkisin ühe tüdrukuga (õpetajaga) juttu. Ta ütles, et olen nii julge, et kohale tulin. Ütles, et tema küll poleks julgenud võõraste sekka tulla. hehe :) Mõne aja jooksul täitus meie broneeritud ruum 20 noore naisega, kõik õpetajad! Kuna me olime 3 erinevast lasteaiast, siis lühidalt tutvustasime end kõigile, kuigi eks enamik ikka teab üksteist...aga mina olin täiesti uus. Õnneks olid kõik väga sõbralikud ja küsisid palju ja kaasasid mind oma aruteludesse niiet igav mul polnud :) Vastupidi, hästi põnev oli. Eriti jälgisin ma enda lasteaia tulevasi töökaaslasi, sest nendega hakkan ma ju kõige enam kokku puutuma. Nad on kõik väga toredad ja super naljakad, väga vabad. Meie lasteaias on üks austraallane, üks venelane, üks eestlane (mina), kaks soomlast ja kaks hispaanlast. Ma usun, et mulle sobib meie kollektiiv suurepäraselt. Lasteaia õppealajuhataja, keda ma põhimõtteliselt ainsana teadsin, tuli kohale umbes tund hiljem (seega alguses ma pabistasingi, kuna teadsin, et teda ei ole ja ma ei tea kedagi). Sain igatahes temaga ka palju rääkida ja ka enda paarilisega. Ta on hästi sõbralik ja ütles, et ma üldse ei muretseks, et alguses elan sisse ja vaatan, kuidas neil seal kõik toimib. Mõnus! :)

//I went to my work's early Christmas dinner yesterday. It was in Helsinki in the restaurant called Trattoria Sogno. I believe it's Italian restaurant. At first I was a bit worried how I will fit in, especially because I know nobody. My first work day will be next Tuesday. But I had no reason to worry. Everybody were really welcoming and I felt instantly so good. They chatted with me, asked questions and included me with their talks. //
Aga rääkides nüüd õhtusöögist (söödik nagu ma olen!). Õhtustasime restoranis nimega Trattoria Sogno. Usun, et see on Itaalia restoran. Meile pakuti eelrooga, pearooga ja magustoitu. Ning muidugi oli ka veinivalik. Minu lemmik kogu õhtusöögi juures oli eelroog! Selleks olid praetud kalmaarid, kahte sorti värske salat, juustu ja singivalik, oliivid ning super pehme ja samas krõbe sai (neid oli seal korvide see miljon!), mida sai kasta õli ja balsamico äädika sisse. Ohhh, kui heaaa!!!!! Ma olekski ainult seda eelrooga (eriti kalmaare ja saia) tahtnud! Pearoaks valisin ma valgekala, mida serveeriti seene risotto, ahjus tehtud juurikate ning värske salatiga. Ka see oli väga maitsev :) Magustoiduks oli tiramisu, mida ma sain elus esimest korda. Pean ütlema, et oli täitsa hea, kuigi nüüd ma tean, et ise ma seda küll ei telliks, kui kuskil väljas söömas käin. Mulle ei meeldi kohvi maitse (kohvi ma ei joo, kohvilõhnalised küünlad mulle ei meeldi, kohvimaitselised maiused nt jäätis mulle ka ei maitse.. ). Tiramisu tegemisel aga kasutatakse kohvit. Aga ma sõin selle magustoidu ära ja ma ei saa öelda, et mulle see üldse ei meeldinud. Hea ja magus oli küll :)
Nii palju siis sellest õhtust. Õhtusöök algas kl 18.00 ja mina tulin ära kl 20.50, et jõuda 21.19 rongile (jätsin endale varu aega). Enne mind olid ka mitmed juba lahkunud ja tegelikult läksid kõik teised lihtsalt siseterassile veini edasi jooma, sest söögid olid söödud.
Kokkuvõtvalt oli hästi tore õhtu. Sain tuttavaks enda tulevaste töökaaslastega ja sain tunda seda hõngu, mis meil ilmselt tööl ka olema hakkab :) Nalja hakkab saama! Seltskond on ju nii kirju :D

//The dinner itself was so delicious. My favorite was appetizers: calamari, fresh salad, crispy white bread, olives, different cheeses and hams. It was all together so delicious! For the main course I had white wish that was served with mushroom risotto, baked veggies and fresh salad. And last but not leas, for the dessert we had tiramisu. Since I don't like coffe flavor, I cannot wait this dessert was something special, but it was good enough. Over all the food and the company was super good yesterday and I am even more excited to start working on Finnish American Kindergarten. I will probably still be a bit nervous on my first day, but it's okay :) //

//

No comments:

Post a Comment